Varietat d'estils i nostàlgia en la 18a edició del festival Música al Port
La programació s'estendrà des del 4 fins al 25 de juliol i comptarà amb sis actuacions, amb la novetat que una de les quals serà al pati del col·legi de Begoña
El consistori desbloqueja un projecte paralitzat des de 2012, amb la finalitat de donar lloc a un espai per a la ciutadania i impulsar la creació d'habitatge

La plaça Bilbao ja està més prop de ser una realitat. L'Ajuntament de Sagunt ha aconseguit desbloquejar un projecte que formava part “d’una reivindicació històrica” del municipi, amb un Pla d'Actuació Integrada (PAI) bloquejat des de 2012. “Les obres, amb la Sareb com a agent urbanitzador, estan avançant a bon ritme. Gràcies a la bona labor desenvolupada pel departament d'Urbanisme s'ha aconseguit superar una situació que estava enquistada des de fa més de 10 anys”, ha expressat l'alcalde de Sagunt, Darío Moreno.
La intervenció, que previsiblement finalitzarà al llarg d'este 2024, donarà lloc a un nou espai públic de 1.048 m². Concretament, constarà “d'una plaça, d’ aproximadament 500 m² i un vial per als vianants”, segons ha detallat l'edil d'Urbanisme, Javier Raro. “L'objectiu és urbanitzar esta zona, situada al costat de l'avinguda Mediterrani, amb la construcció de quatre illes de cases edificables que permeten, en un futur, generar entre 70 i 75 habitatges”, ha explicat.

“Estem molt contents amb el fet que, des d'aproximadament mitjans d'abril, la Sareb estiga treballant en la zona. Pot semblar un projecte xicotet, però estem parlant d'un espai que, fins ara, es trobava en desús. Les veïnes i els veïns ens demanaven actuar i estem complint”, ha afirmat Moreno. En la mateixa línia, el regidor d'Urbanisme s'ha mostrat “satisfet” amb la reactivació del projecte: “una zona degradada es convertirà en un espai al servici de la ciutadania”, ha declarat Raro.

La programació s'estendrà des del 4 fins al 25 de juliol i comptarà amb sis actuacions, amb la novetat que una de les quals serà al pati del col·legi de Begoña
El vicepresident tercer, Vicente Martínez Mus, ha visitat les obres amb la primera tinenta d'alcalde, María José Carrera, i el regidor d'Aigües, Javier Raro
La Casa Municipal de Cultura, el Centre Cultural Mario Monreal i l'Auditori Joaquín Rodrigo acullen propostes artístiques per a tots els públics del 22 al 28 de juny