El Centre d'Interpretació de la Cultura Mediterrània i del Port Arse-Saguntum ja és una realitat
El complex fortificat del Grau Vell alberga este espai que recorre l'evolució del lloc al llarg dels segles
L'acte en memòria dels represaliats s'ha solemnitzat en el Cementeri Municipal de Sagunt amb la col·locació d'una placa

Des d'este mateix divendres, els quatre saguntins deportats al camp de concentració nazi de Mauthausen tenen una placa que els recorda i homenatja en el Cementeri Municipal de Sagunt. La data en la qual s'ha homenatjat estos quatre saguntins, 5 de maig, coincidix amb el dia de l'any 1939 en el qual van ser afusellats 27 republicans de Sagunt, El Puig i Puçol.
De manera que durant l'acte de col·locació de la placa també s'ha retut un record a estos 27 represaliats que van ser afusellats a Sagunt i enterrats en una fossa comuna del cementeri. A l'homenatge en el Cementeri Municipal de Sagunt ha assistit l'alcalde de Sagunt, Darío Moreno; el regidor de Memòria Històrica i Democràtica, Guillermo Sampedro; i familiars de les víctimes homenatjades hui. També hi han assistit altres regidors de l’Ajuntament.

El regidor de Memòria Històrica i Democràtica ha recordat que en el seu moment van ser més de 9.000 els republicans deportats a un dels camps d'extermini més durs de «l'imperi nazi», entre ells els 4 saguntins: «En els últims anys hem intentat fer un homenatge anual als deportats a Mauthausen, especialment als saguntins. I el compromís que vam contraure l'any passat amb els familiars era fer físic eixe record col·locant una placa en el cementeri de Sagunt». Per la seua banda, l'alcalde de Sagunt, Darío Moreno, ha afirmat que este missatge ha de calar en la societat: «No ha de ser un missatge d'esquerres o de dretes, sinó de gent que estima la llibertat. El primer pas per a eixa reivindicació del record depén de conéixer la història i ajudar-nos a difondre eixe missatge de pau, llibertat i honra a les persones que van ser injustament assassinades».

El complex fortificat del Grau Vell alberga este espai que recorre l'evolució del lloc al llarg dels segles
Part de l'actuació per a optimitzar el servei de recollida s'emmarca en el Pla Territorial de Sostenibilitat Turística i està cofinançada amb els fons Next Generation de la Unió Europea
La Regidoria de Polítiques LGTBIQ+ de l'Ajuntament de Sagunt ha presentat la programació organitzada amb motiu del Dia Internacional de l'Orgull LGTBIQ+