El Centre d'Interpretació de la Cultura Mediterrània i del Port Arse-Saguntum ja és una realitat
El complex fortificat del Grau Vell alberga este espai que recorre l'evolució del lloc al llarg dels segles

La degana de la facultat de Geografia i Història de la Universitat de València, Ester Alba, va presentar ahir al ple del Consell Assessor del Patrimoni de la Humanitat el pla director per a la candidatura a la Unesco. Un full de ruta per a elaborar l’expedient que haurà de tindre en compte dos elements essencials. Primer que res justificar el valor universal i excepcional del patrimoni local a través d’informes i estudis comparatius. Després, continuar amb tot el procés de participació ciutadana i dinamització cultural que s’està realitzant a través dels diferents col·lectius del Consell Assessor del Patrimoni de la Humanitat.
De qualsevol forma, segons informen des del Consell, serà un treball llarg, complex i difícil si tenim en compte la diversitat del patrimoni local i els diferents períodes que abasta. En este sentit, l’Ajuntament firmarà un conveni amb la Universitat de València, de la mà del vicerector de participació i projecció territorial, Jorge Hermosilla, perquè la facultat de Geografia i Història siga la institució que assessore en tot el procés d’elaboració de l’expedient.
Per a l’alcalde de Sagunt, Quico Fernández, “som conscients que serà un procés que abraçarà dos legislatures, com a mínim, per això sempre hem dit que és essencial la cohesió i la unitat de tots els partits polítics locals, governe qui governe”. L’alcalde va presentar també el projecte de recuperació del Grau Vell i va atendre les preguntes de tots els col·lectius representants en el Consell Assessor. D’altra banda, es van integrar com a membres assessors la Confraria de la Sang de Sagunt i el diputat al Congrés José María Chiquillo.
El complex fortificat del Grau Vell alberga este espai que recorre l'evolució del lloc al llarg dels segles
Part de l'actuació per a optimitzar el servei de recollida s'emmarca en el Pla Territorial de Sostenibilitat Turística i està cofinançada amb els fons Next Generation de la Unió Europea
La Regidoria de Polítiques LGTBIQ+ de l'Ajuntament de Sagunt ha presentat la programació organitzada amb motiu del Dia Internacional de l'Orgull LGTBIQ+