Varietat d'estils i nostàlgia en la 18a edició del festival Música al Port
La programació s'estendrà des del 4 fins al 25 de juliol i comptarà amb sis actuacions, amb la novetat que una de les quals serà al pati del col·legi de Begoña
Les rutes seran els dies 24 d'abril, al Port de Sagunt, i 26, a Sagunt, a partir de les 9.30 hores
La regidoria de Serveis Socials de l'Ajuntament de Sagunt, en col·laboració amb el Consell de Majors del municipi, presenta una nova iniciativa denominada ‘Rutes Saludables’ a Sagunt i al Port de Sagunt. D'esta manera, s'oferix una alternativa d'oci i temps lliure saludable i un espai de trobada per a fomentar la participació social i reduir l'aïllament de les persones majors.
La regidora de Serveis Socials, Nuria Carbó, assegura: «Portàvem molt de temps intentant implantar este programa perquè considerem que conjuminar exercici físic, aire lliure, acompanyament i socialització només pot tindre molt bons resultats fomentant el sentiment de formar part d'un grup, de tindre activitats organitzades i adaptades. És a dir, donar opcions saludables, atractives i amenes».

Este projecte s'inclou en el pla ‘Sagunt Ciutat Amigable amb les persones majors’, des del qual es venen desenvolupant diverses actuacions per part de la regidoria de Serveis Socials per a secundar de manera contínua la millora de la qualitat de vida de les persones majors i la resposta a les seues necessitats. En el mateix es contempla també l'acció d'incrementar les activitats de salut, activitat física i reducció de la soledat no desitjada en la població.
D'esta manera, es duran a terme rutes saludables periòdiques en les quals es caminarà gaudint en grup de l'entorn municipal: espais naturals, art urbà, llocs de gerontogimnàstica, punts d'interés, etcètera, mentre es practica una nova manera de passejar, recórrer senderes i divertir-se.
Esta setmana s'inicien les rutes saludables dirigides per personal del departament de Serveis Socials que es realitzaran el dimecres 24 d'abril a les 9.30 hores, partint de la rotonda dels cactus, en l'avinguda Tres d'Abril del Port de Sagunt; i el divendres 26 d'abril a les 9.30 hores, eixint del Trinquet, C. Bru i Vidal, 26 a Sagunt.

Poden participar en les rutes les persones majors del municipi que estiguen interessades acudint als punts de partida i que tinguen ganes de caminar, descobrir i de voler passar-ho bé. També s'aconsella portar roba i calçat còmodes o d'esport, així com aigua i esmorzar. L'objectiu és que les persones majors s'animen a practicar esta “altra manera de caminar” que facilita la trobada i la diversió en grup i aporta nombrosos beneficis a la salut.

La programació s'estendrà des del 4 fins al 25 de juliol i comptarà amb sis actuacions, amb la novetat que una de les quals serà al pati del col·legi de Begoña
El vicepresident tercer, Vicente Martínez Mus, ha visitat les obres amb la primera tinenta d'alcalde, María José Carrera, i el regidor d'Aigües, Javier Raro
La Casa Municipal de Cultura, el Centre Cultural Mario Monreal i l'Auditori Joaquín Rodrigo acullen propostes artístiques per a tots els públics del 22 al 28 de juny