Varietat d'estils i nostàlgia en la 18a edició del festival Música al Port
La programació s'estendrà des del 4 fins al 25 de juliol i comptarà amb sis actuacions, amb la novetat que una de les quals serà al pati del col·legi de Begoña
La societat saguntina s'ha descomptat un import de 91.053 € en la taxa de tractament de residus de l'exercici de 2023

La ciutadania del municipi de Sagunt ha sigut la més beneficiada en el sistema ‘Si + recicles, - pagues’ entre les 56 poblacions que integren el Consorci Palància Belcaire. La societat saguntina s'ha descomptat un import total de 91.053 euros en la taxa de tractament de residus de l'exercici 2023, dels quals 85.548 euros corresponen als 7.655 habitatges del municipi i els 5.504 euros restants a 315 activitats.
La iniciativa ‘Si + recicles, - pagues’ del Consorci Palància Belcaire pretén fomentar l'ús dels ecoparcs a través de la Targeta Verda, amb la qual les persones usuàries poden acumular punts amb cada depòsit de residus que fan. Així, cada vegada que el veïnat acudix a l'ecoparc rep uns punts canviables per descomptes en la taxa de tractament de residus.
“És una mesura que premia la separació i el reciclatge. És just que qui més contribuïsca a facilitar el procés de tractament dels residus pague menys en la taxa”, ha expressat el regidor de Medi Ambient, Jorge Vidal. Per a Vidal, “esta és la línia de treball que ens marquen les directrius europees. La ciutadania ha de ser conscient que els residus que generem no desapareixen en depositar-los en el contenidor. Darrere de la seua gestió hi ha un procés molt costós de recollida, cribratge i tractament. Totes i tots hem de contribuir, primer, a reduir residus. I, després, a afavorir el seu correcte tractament i posterior reciclatge”.
La iniciativa ha tingut un bon acolliment entre la ciutadania de la ciutat, prova d'això és que, en dos anys, s'ha produït un increment de 410 persones beneficiàries del sistema ‘Si + recicles, - pagues’. “El nostre municipi té un compromís amb la sostenibilitat i la cura del medi ambient i és molt gratificant veure que totes i tots remem en la mateixa direcció. No obstant això, tant des de les administracions com amb les nostres accions individuals, hem de continuar avançant. És una qüestió urgent”, ha declarat l'alcalde, Darío Moreno.
Les dades globals indiquen que en este exercici un total de 22.988 persones pertanyents als municipis de l'àmbit territorial del Consorci Palància Belcaire s'han beneficiat d'esta iniciativa descomptant-se 367.663 euros en la taxa de tractament de residus.
La programació s'estendrà des del 4 fins al 25 de juliol i comptarà amb sis actuacions, amb la novetat que una de les quals serà al pati del col·legi de Begoña
El vicepresident tercer, Vicente Martínez Mus, ha visitat les obres amb la primera tinenta d'alcalde, María José Carrera, i el regidor d'Aigües, Javier Raro
La Casa Municipal de Cultura, el Centre Cultural Mario Monreal i l'Auditori Joaquín Rodrigo acullen propostes artístiques per a tots els públics del 22 al 28 de juny