Varietat d'estils i nostàlgia en la 18a edició del festival Música al Port
La programació s'estendrà des del 4 fins al 25 de juliol i comptarà amb sis actuacions, amb la novetat que una de les quals serà al pati del col·legi de Begoña
La mostra, que forma part de la programació del Setembre Sefardita, es podrà visitar durant tot el mes en l'horari d'obertura habitual del Centre Cultural Mario Monreal

La Red de Juderías de España, a través de l'exposició "Sabors i Aromes de Sefarad" que s'ha inaugurat hui en el Centre Cultural Mario Monreal de Sagunt, crea una proposta per a viatjar en el temps i conéixer la història de la gastronomia jueuespanyola. La mostra forma part de la programació del Setembre Sefardita de la delegació de Turisme de l'Ajuntament de Sagunt i consta de 27 làmines.
A la inauguració de l'exposició han assistit l'alcalde de Sagunt, Darío Moreno; la regidora de Turisme, Natalia Antonino; i la gerent de la Red de Juderías de España, Marta Puig. La mostra es podrà visitar en l'horari habitual del Centre Cultural Mario Monreal durant el mes de setembre i es basa en el llibre Sabors de Sefarad, escrit per a la Red de Juderías per Javier Zafra.

La Red de Juderías de España en la seua labor d'investigació, recuperació, divulgació i promoció de la cultura sefardita, ha desenvolupat esta exposició dedicada a la cuina històrica de Sefarad, entre els objectius de la qual està no sols disposar d'una font contrastada i documentada sobre tots els aspectes de la cuina: els ingredients, receptes, usos i normes i característiques d'esta cuina, sinó especialment en com divulgar-la perquè la ciutadania conega les connexions i torne a entrar en les cuines, reconeixent les peculiaritats d'esta cuina i esta cultura.
La regidora de Turisme, Natalia Antonino, afirma: "La programació que oferim amb motiu del Setembre Sefardita és molt àmplia. Però, no és només una manifestació cultural, sinó que ho és també gastronòmica. I esta exposició és una mostra excepcional de lo divers i interessant que és l'alimentació sefardita".

La cuina sefardita ha anat assimilant la manera de guisar i els aliments de les civilitzacions peninsulars amb les quals va conviure: els fenicis, una cuina marinera, la Tétrada Ibera, la Tríada Mediterrània i la Revolució Verda Andalusina, on la cuina va evolucionar fins a convertir-se en gastronomia. Després de l'expulsió en 1492, la influència vindria de la cuina arabitzada de l'Imperi Otomà i d'altres comunitats jueves del Mediterrani.

La programació s'estendrà des del 4 fins al 25 de juliol i comptarà amb sis actuacions, amb la novetat que una de les quals serà al pati del col·legi de Begoña
El vicepresident tercer, Vicente Martínez Mus, ha visitat les obres amb la primera tinenta d'alcalde, María José Carrera, i el regidor d'Aigües, Javier Raro
La Casa Municipal de Cultura, el Centre Cultural Mario Monreal i l'Auditori Joaquín Rodrigo acullen propostes artístiques per a tots els públics del 22 al 28 de juny