El Centre d'Interpretació de la Cultura Mediterrània i del Port Arse-Saguntum ja és una realitat
El complex fortificat del Grau Vell alberga este espai que recorre l'evolució del lloc al llarg dels segles

‘Acosta’t a la música’ és un projecte organitzat per l'Institut Valencià de Cultura i Bankia, però també ha col·laborat l'Ajuntament de Sagunt dins dels actes complementaris de Sagunt a Escena. Este projecte te com a objectiu principal captivar la curiositat i les mirades dels ciutadans que passegen pel passeig del Port de Sagunt, que persones de totes les edats s'acosten a la instal·lació per a gaudir d'una acció artística al carrer i per a promocionar la música en general i les activitats musicals, en concret, del festival Sagunt a Escena com els concerts de la Jove Orquestra de la Generalitat i el de Joan Amèric.

A banda de l'atractiu visual, la interacció amb estos elements serà a través dels sons i la música. Cada peça té instal·lada, en la base, un amplificador que reproduirà el so de l'instrument que representa i s'activarà mitjançant un sensor digital que detectarà les persones reproduint les notes musicals de cadascun dels instruments.
La instal·lació està composta per sis tòtems d'aire gegants d'una altura de 5 metres. Cada peça està inspirada en un instrument musical i la gamma cromàtica, la grandària i el disseny de cada peça crearan un conjunt visual de grans dimensions jugant amb l'art contemporani. Així mateix, la instal·lació compta amb llums de colors interiors.
Al voltant de la instal·lació es repartiran fullets amb descomptes per als concerts del Teatro Romà de Sagunt de la Jove Orquestra de la Generalitat que actuarà el 27 de juliol i per al concert de Joan Amèric que actuarà el 24 d'agost.
Este espectacle ha recorregut diverses poblacions de la Comunitat Valenciana amb la finalitat d'acostar el públic a la música i com a acte promocional de determinats concerts o festivals.

El complex fortificat del Grau Vell alberga este espai que recorre l'evolució del lloc al llarg dels segles
Part de l'actuació per a optimitzar el servei de recollida s'emmarca en el Pla Territorial de Sostenibilitat Turística i està cofinançada amb els fons Next Generation de la Unió Europea
La Regidoria de Polítiques LGTBIQ+ de l'Ajuntament de Sagunt ha presentat la programació organitzada amb motiu del Dia Internacional de l'Orgull LGTBIQ+