Varietat d'estils i nostàlgia en la 18a edició del festival Música al Port
La programació s'estendrà des del 4 fins al 25 de juliol i comptarà amb sis actuacions, amb la novetat que una de les quals serà al pati del col·legi de Begoña
L'alcalde de Sagunt, Quico Fernández, ha assistit al costat d'altres membres de l'Equip de Govern a una reunió amb el secretari autonòmic de Cultura, Albert Girona i el sotssecretari, Josep Vidal, amb l'objectiu de resoldre la complexa situació de la Fundació del Patrimoni Industrial, actualment de caràcter privat i de la qual forma part l'Ajuntament de Sagunt.
La situació actual de la Fundació és que la major part del seu patrimoni la van aportar patrons privats amb la participació minoritària de socis o patrons de caràcter públic com l'Ajuntament de Sagunt i la Generalitat Valenciana. En els últims anys la major part dels patrons privats, com Arcelor o l'Autoritat Portuària, van abandonar la fundació i van deixar de contribuir econòmicament al seu funcionament, de tal manera que només han quedat les administracions públiques i el Centre d’Estudis del Camp de Morvedre, que encara que han aportat, especialment l'ajuntament, una quantitat econòmica de manera puntual, no podien cobrir les despeses.
Açò ha generat un deute amb les nòmines dels treballadors i les despeses de Seguretat Social que ascendeix a al voltant de 200.000€ i que les administracions públiques “que som les que quedem en la Fundació, no podem afrontar”, assegura Fernández. És per açò que l'alcalde de Sagunt, ha manifestat en la reunió el primer que han acordat és “sol·licitar a l'Agència Tributària i a la Seguretat Social un ajornament del deute perquè si no, no podem fer gens”. A més, “també hem acordat modificar els estatuts perquè la Fundació passe de ser privada a ser pública, de manera que ja puguem resoldre els deutes i posar en funcionament de nou el nostre patrimoni industrial”, afirma. Per a açò, durant la reunió, han nomenat president al Conseller.

La programació s'estendrà des del 4 fins al 25 de juliol i comptarà amb sis actuacions, amb la novetat que una de les quals serà al pati del col·legi de Begoña
El vicepresident tercer, Vicente Martínez Mus, ha visitat les obres amb la primera tinenta d'alcalde, María José Carrera, i el regidor d'Aigües, Javier Raro
La Casa Municipal de Cultura, el Centre Cultural Mario Monreal i l'Auditori Joaquín Rodrigo acullen propostes artístiques per a tots els públics del 22 al 28 de juny