Varietat d'estils i nostàlgia en la 18a edició del festival Música al Port
La programació s'estendrà des del 4 fins al 25 de juliol i comptarà amb sis actuacions, amb la novetat que una de les quals serà al pati del col·legi de Begoña
Darío Moreno ha mantingut trobades amb representants del Secretariat de Nacions Unides i del Programa per al Desenvolupament (PNUD) per a donar a conéixer el potencial de la ciutat i interessar-se per projectes urbans

L'alcalde de Sagunt, Darío Moreno, ha mantingut una trobada amb representants de les Nacions Unides a Nova York, en el marc de l'expedició internacional que ha dut a terme l'Ajuntament per a donar a conéixer la ciutat i establir relacions amb els Estats Units.
Segons ha explicat el mateix alcalde, l'objectiu de les reunions amb l'ONU ha sigut «mostrar que la nostra ciutat té unes característiques idònies no sols per a atraure inversions empresarials, també per a acollir projectes i iniciatives per part de les Nacions Unides». Concretament, la representació de l'Ajuntament de Sagunt ha sigut rebuda per David Costello, per part del Secretariat de l'ONU, i per James Vener, del Programa per al Desenvolupament (PNUD).

«Hem pogut conéixer el full de ruta de l'ONU respecte a diverses actuacions en l'àmbit dels transports, la electromobilitat, l'agenda urbana i la sostenibilitat ambiental, aspectes en els quals el nostre municipi està particularment interessat», ha explicat l'alcalde. En este sentit, Moreno ha destacat «l'important paper que jugarà la ciutat de la mà de la gigafactoria de bateries». «Esta inversió ens convertix en el hub de la electromobilitat del sud d'Europa. Volem continuar avançant en eixe camí, liderant la reindustrialització verda», ha afirmat el primer edil. No obstant això, Moreno ha reconegut que, més enllà de l'atracció d'empreses, «l'Ajuntament també vol enfortir llaços amb altres administracions públiques, organitzacions i entitats per a posar en marxa projectes que contribuïsquen al desenvolupament de la ciutat».

La internacionalització de la ciutat, una prioritat
A més de la trobada amb l'ONU, l'agenda de Moreno als Estats Units va finalitzar amb una reunió de treball amb l'exministre d'Indústria del Govern d'Espanya i actual ambaixador d'Espanya davant les Nacions Unides, Héctor Gómez.
Al llarg dels últims dies, el primer edil ha mantingut també reunions amb l'Alcaldia de Nova York per a compartir experiències en l'impuls de polítiques públiques per a afavorir la innovació i la sostenibilitat, així com amb l'Oficina Econòmica i Comercial de les Missions Diplomàtiques d'Espanya a Nova York. I ha participat en la fira Smart City Expo USA, un dels esdeveniments més importants sobre ciutats intel·ligents dels Estats Units.
«La internacionalització de la ciutat és una de les polítiques clau que, des del Govern municipal, estem duent a terme», ha dit Moreno. «El nom de Sagunt és reconegut internacionalment i, cada vegada més, vinculat amb la innovació i la sostenibilitat. Ara volem que l'ONU ens tinga en compte també com una ciutat amiga».


La programació s'estendrà des del 4 fins al 25 de juliol i comptarà amb sis actuacions, amb la novetat que una de les quals serà al pati del col·legi de Begoña
El vicepresident tercer, Vicente Martínez Mus, ha visitat les obres amb la primera tinenta d'alcalde, María José Carrera, i el regidor d'Aigües, Javier Raro
La Casa Municipal de Cultura, el Centre Cultural Mario Monreal i l'Auditori Joaquín Rodrigo acullen propostes artístiques per a tots els públics del 22 al 28 de juny