Varietat d'estils i nostàlgia en la 18a edició del festival Música al Port
La programació s'estendrà des del 4 fins al 25 de juliol i comptarà amb sis actuacions, amb la novetat que una de les quals serà al pati del col·legi de Begoña
L'alcalde de Sagunt, Darío Moreno, ha mantingut una trobada amb la responsable d'Afers Exteriors de l'Alcaldia de Nova York

L'Ajuntament de Sagunt i l'Ajuntament de Nova York reforcen les seues relacions amb la mirada posada en la innovació i la sostenibilitat. La internacionalització de la ciutat és una de les prioritats per al Govern Municipal, que, després d'avançar en un possible agermanament amb la ciutat alemanya de Salzgitter, fa tan sols uns dies, se centra ara a compartir experiències amb els Estats Units.
L'alcalde de la ciutat, Darío Moreno, ha mantingut una trobada amb la responsable de Relacions Internacionals de l'Alcaldia de Nova York, Kristen Kaufman, i la representant de l'àrea de Sostenibilitat, Victoria Cerullo. Una reunió amb l'objectiu de «posar en comú experiències des de l'àmbit municipal, específicament, en relació amb les polítiques per a l'impuls de la l+D+i i la sostenibilitat», segons ha explicat l'alcalde de Sagunt.

«Agraïm enormement la recepció per part de la NYC Office of the Major i la seua bona disposició a l'hora d'estrényer vincles amb el nostre municipi», ha afirmat Darío Moreno, qui ha posat el focus en el treball que, des del consistori, es fa «per a posar el nom de la nostra ciutat en el mapa». «Este tipus de trobades, ens servixen, d'una banda, per a aprendre d'altres ciutats i poder traslladar eixes experiències a la nostra», ha detallat l'alcalde de Sagunt. A més, ha afegit: «són una manera d'iniciar vies de col·laboració amb altres països, plantar la llavor de nous projectes d'abast internacional i continuar atraient inversions». «En definitiva, es tracta de continuar impulsant el nostre creixement sobre dos pilars principals: el nostre potencial industrial i turístic i la nostra voluntat de treball conjunt».
L'agenda de l'alcalde de Sagunt a Nova York, a més de reunir-se amb l'Alcaldia de la ciutat més poblada dels EUA, ha inclòs també reunions amb els màxims representants de l'Oficina Econòmica i Comercial de les Missions Diplomàtiques d'Espanya a Nova York i la participació en la Smart City Expo USA, un dels esdeveniments de referència de ciutats intel·ligents dels Estats Units.

Per davant encara queda una jornada intensa de reunions amb l'Organització de les Nacions Unides, a l'espera de poder posar en marxa «iniciatives de col·laboració entre l'Ajuntament i l'ONU». En concret, el consistori i Nacions Unides abordaran qüestions centrades en els transports i l'electromobilitat, així com agenda urbana i sostenibilitat ambiental.

La programació s'estendrà des del 4 fins al 25 de juliol i comptarà amb sis actuacions, amb la novetat que una de les quals serà al pati del col·legi de Begoña
El vicepresident tercer, Vicente Martínez Mus, ha visitat les obres amb la primera tinenta d'alcalde, María José Carrera, i el regidor d'Aigües, Javier Raro
La Casa Municipal de Cultura, el Centre Cultural Mario Monreal i l'Auditori Joaquín Rodrigo acullen propostes artístiques per a tots els públics del 22 al 28 de juny