El Centre d'Interpretació de la Cultura Mediterrània i del Port Arse-Saguntum ja és una realitat
El complex fortificat del Grau Vell alberga este espai que recorre l'evolució del lloc al llarg dels segles


L'Ajuntament de Sagunt i Aigües de Sagunt busquen solucions per a la problemàtica del canal de l'avinguda Mediterrani. A causa de les dificultats que s'han anat presentant en el canal, la regidora d'Aigües, Roser Maestro, informa de la situació actual i de les mesures que s'han pres per a conéixer l'estat real de la xarxa.
Des de l'Ajuntament principalment i amb la col·laboració d'Aigües de Sagunt s'està treballant amb tots els mitjans possibles sobre este tema per a buscar una solució. En estos moments la que més pes agafa és la proposta d'un tanc de tempestes de l'avinguda Mediterrani on se li donaria una solució final passant per una obra de gran envergadura per a evitar este tipus de situacions. Esta inversió, de més de 2.264.000 euros IVA inclòs, es realitzaria en dues fases i tindrà capacitat per a emmagatzemar fins a 3.600m3.
Este projecte, assegura Maestro, “sí que és la nostra intenció que puga estar projectat i pressupostat, almenys en una primera fase, perquè estimem que seran com a mínim dues, l'any 2018, i així va a ser la meua voluntat que costi el que costi puga incloure's amb les màximes garanties dins del pressupost d'Aigües de Sagunt de 2018”.

La regidora assegura que esta problemàtica és un dels temes “més candents que s'ha generat amb determinades publicacions en mitjans i xarxes sobre el canal de Ciudadmar. Definir una competència clara sobre este tema seria complicat perquè entraria en una concurrència entre la Confederació Hidrogràfica del Xúquer, així com amb Costas. No obstant açò, entenem que, atès que va ser construïda i mandatada per l'Ajuntament de Sagunt en el seu moment i respon a una problemàtica social real, és la nostra obligació cercar solucions pertinents perquè no acabe en un problema de major àmbit”.
A causa dels rumors sobre filtracions d'aigües residuals o fecals, “la realitat és que un equip tècnic de l'Ajuntament i el personal d'Aigües de Sagunt han fet anàlisis sobre este tema i seguim fent-ho, amb instal·lació de càmeres i altres mesuradors molt tècnics com per a poder precisar-los, i fins hui no s'han trobat resultats que açò puga provindre de la pròpia xarxa municipal de clavegueram o fecals/residuals”.
L'explicació de Maestro respecte a les causes del problema, segons informes tècnics, és que el canal d'aigües pluvials rep les filtracions del nivell freàtic provinents de pous cecs pròxims a la zona. És per açò que en barrejar-se estes filtracions amb les aigües pluvials s'acumulen en el canal “per falta de solucions en el moment de la seua construcció”, assegura la regidora.
Referent al tractat inicialment, el tema de les competències “és bastant difícil, no obstant açò, entenem que, podent arribar a tractar-se d'un problema de salut pública, així com es puga retraure la inactivitat de l’Equip de Govern, açò mai ha succeït. Sempre ha sigut una absoluta prioritat, cosa que poguérem qüestionar d'aquells governs que hagen pogut estar gestionant-ho amb anterioritat, fins i tot en la pròpia construcció d’este canal, però que sí que tenim en ferm donar-li una solució, aportar tants mesuraments i informes com siguen necessaris, i, sobretot, perquè ens creiem el nostre paper de garants amb la ciutadania del municipi de Sagunt per a donar una resposta necessària que no afecte ni a les nostres platges, ni a la seua bandera blava, ni a la salubritat, ni a cap ciutadà o ciutadana que puga passar per allí en aqueixos moments”.
La regidora respon d'esta manera a la problemàtica i assegura que pretén “seguir avant dins d'unes garanties a la ciutadania, encara que segueixen sent qüestionades si ens corresponen o no”.
El complex fortificat del Grau Vell alberga este espai que recorre l'evolució del lloc al llarg dels segles
Part de l'actuació per a optimitzar el servei de recollida s'emmarca en el Pla Territorial de Sostenibilitat Turística i està cofinançada amb els fons Next Generation de la Unió Europea
La Regidoria de Polítiques LGTBIQ+ de l'Ajuntament de Sagunt ha presentat la programació organitzada amb motiu del Dia Internacional de l'Orgull LGTBIQ+