El Centre d'Interpretació de la Cultura Mediterrània i del Port Arse-Saguntum ja és una realitat
El complex fortificat del Grau Vell alberga este espai que recorre l'evolució del lloc al llarg dels segles
El Fertiberia BM Puerto Sagunto va aconseguir l’ascens a ASOBAL guanyant al Villa de Aranda

L'ascens del Fertiberia BM Puerto Sagunto a lliga ASOBAL ha tingut el seu reconeixement per part de l'Ajuntament de Sagunt. En el saló de plens de l'Ajuntament de Sagunt l'alcalde de Sagunt, Darío Moreno, el regidor delegat d'Esports de l'Ajuntament de Sagunt, Javier Timón i representants dels diversos grups polítics han rebut el president del club, Juanjo Bataller, la directiva, la plantilla i el cos tècnic del Fertiberia BM Puerto Sagunto.
El diumenge 7 de maig, el Fertiberia BM Puerto Sagunto va aconseguir ascendir a lliga ASOBAL. La victòria contra el Villa de Aranda per 31-22 li va servir a l'equip per a aconseguir l'ascens, juntament amb la derrota del Novás contra el Màlaga. D'esta manera, l'equip dirigit per Toni Malla aconseguia tornar a la màxima categoria de l'handbol espanyol dos anys després del seu últim descens.
Javier Timón ha assegurat que «tothom reconeix el Fertiberia Balonmano Puerto com un dels emblemes de la nostra ciutat». A més, ha reconegut la labor tant de la directiva, com del cos tècnic, liderat per Toni Malla. «Sempre és molt difícil aconseguir un ascens, però crec que encara és més difícil fer una temporada com la que heu desenvolupat», ha dit referint-se a la plantilla. L'alcalde de Sagunt i el president del Fertiberia BM Puerto Sagunto, Juanjo Bataller, han valorat també el suport de l'afició. «Cal no oblidar-se de tota l'afició, eixa marea blanc-i-roja que han fet que per a vosaltres anara més fàcil lluitar a casa», ha assenyalat Darío Moreno.

L'ascens aconseguit pel club té un gran mèrit per les dimensions de la ciutat, tal com ha puntualitzat el seu president, Juanjo Bataller, que ha posat l'accent en l’èxit aconseguit: «El mèrit és dels jugadors, i quan passen els anys s'adonaran de la importància del que han fet, molt més del que ara poden sentir». I per això, ha avançat que l'equip tindrà més necessitats la pròxima campanya: «Els reptes de la lliga ASOBAL a nivell logístic, a nivell econòmic i a nivell esportiu són diferents i bastant superiors al que teníem ara».
L'alcalde de Sagunt, Darío Moreno, ha afirmat que el Fertiberia BM Puerto Sagunto ha de ser un equip d’ASOBAL: «Hem de creure'ns que el Port és ASOBAL i és on pertany». A més, ha afegit sobre este assumpte: «Estic convençut que hem tornat a ASOBAL per a quedar-nos». A més, ha posat en valor la importància de l'ascens respecte al seu impacte a la ciutat, tant en l’àmbit turístic, com en l’econòmic, esportiu i social i ha definit l'handbol com «un esport que és part de la nostra identitat, del nostre orgull de ciutat».


Foto: Fertiberia BM Puerto Sagunto.
El complex fortificat del Grau Vell alberga este espai que recorre l'evolució del lloc al llarg dels segles
Part de l'actuació per a optimitzar el servei de recollida s'emmarca en el Pla Territorial de Sostenibilitat Turística i està cofinançada amb els fons Next Generation de la Unió Europea
La Regidoria de Polítiques LGTBIQ+ de l'Ajuntament de Sagunt ha presentat la programació organitzada amb motiu del Dia Internacional de l'Orgull LGTBIQ+