Varietat d'estils i nostàlgia en la 18a edició del festival Música al Port
La programació s'estendrà des del 4 fins al 25 de juliol i comptarà amb sis actuacions, amb la novetat que una de les quals serà al pati del col·legi de Begoña
Els alumnes de l'IES Número 5 han pogut gaudir de tallers pràctics de matemàtiques, física i química

Hui ha començat la primera edició de la Setmana en Ciència, organitzada per la regidoria d'Universitat, Ciència i Innovació de l'Ajuntament de Sagunt, en col·laboració amb l'Institut de Biologia Integrativa de Sistemes, I2SysBio (Universitat de València-CSIC), l'empresa PowerCo i Sapiencia (Associació per a la divulgació de la ciència a Sagunt, el Port de Sagunt i el Camp de Morvedre).
La jornada ha començat a les 9.30 hores al Casal Jove del Port de Sagunt amb la inauguració per part de l'alcalde de Sagunt, Darío Moreno. A l'acte també han assistit el regidor d’Universitat, Ciència i Innovació, Toni Iborra, i el regidor d'Educació, Raúl Palmero, així com l'assessora del gabinet en el Ministeri de Ciència i Innovació i directora de la Unitat de Dones i Ciència del mateix ministeri, Silvia Rueda Pascual.
Seguidament, els jóvens de 1r de l'ESO de l'institut IES Número 5, han pogut disfrutar de tres tallers pràctics sobre matemàtiques, física i química impartits per Sapiencia. I per a acabar, han assistit a una ponència de Silvia Rueda Pascual.

L'alcalde de Sagunt, Darío Moreno, ha assenyalat que l'organització d'esta iniciativa ha sigut «d'una forma molt col·laborativa, amb grans aliats del municipi que ajuden a continuar parlant de ciència». D'altra banda, ha destacat la importància de la ciència en el dia a dia: «Hi ha coses que semblen màgia, però no ho són, són coses que hem aconseguit al llarg dels segles arribar a explicar, tenen una anàlisi que ens ha permés fer coses que semblaven increïbles. Però això no passa perquè sí, això passa perquè les societats, generem entorns que permeten que es donen eixos avanços».
Al llarg de la setmana s'han programat més activitats entorn de la ciència: el dimecres 8 de maig, de 18.15 a 19.30 hores, tindrà lloc la xarrada ¿Para qué sirve la ciencia? a càrrec del físic i divulgador científic José Luis Oltra, en la sala d'actes del Centre Cívic del Port de Sagunt. El dijous de 9 a 14 hores, de la mà de PowerCo hi haurà una ponència, tallers pràctics i una exposició a la Casa de Cultura Capellà Pallarés de la Fundació Bancaixa. El divendres, de 9.15 a 12.30 hores, al Casal Jove del Port de Sagunt hi haurà una xarrada a càrrec de Pilar Domingo-Calap i tallers anomenats 'Caçadors de Virus' de la mà de l'Institut de Biologia Integrativa de Sistemes, I2SysBio (Universitat de València-CSIC).

La programació s'estendrà des del 4 fins al 25 de juliol i comptarà amb sis actuacions, amb la novetat que una de les quals serà al pati del col·legi de Begoña
El vicepresident tercer, Vicente Martínez Mus, ha visitat les obres amb la primera tinenta d'alcalde, María José Carrera, i el regidor d'Aigües, Javier Raro
La Casa Municipal de Cultura, el Centre Cultural Mario Monreal i l'Auditori Joaquín Rodrigo acullen propostes artístiques per a tots els públics del 22 al 28 de juny