Varietat d'estils i nostàlgia en la 18a edició del festival Música al Port
La programació s'estendrà des del 4 fins al 25 de juliol i comptarà amb sis actuacions, amb la novetat que una de les quals serà al pati del col·legi de Begoña

El passat 31 d'Octubre es va tancar oficialment la inscripció de Curtmetratges de Novembre Negre. Des de la Regidoria de Joventut i l'organització del festival apunten que hi ha motius per a estar molt contents amb la participació en aquesta quarta edició ja que al llarg de les dates en la qual la inscripció ha estat oberta, quasi un centenar d'obres cinematogràfiques han decidit concursar en l'edició d'enguany. Un registre que, lògicament, reforça aquesta peça important de la Mostra del Novembre Negre.
Aquesta mostra va nàixer fa set anys amb una proposta molt variada –gastronomia, literatura, teatre, música, exposicions- que tenia en el cinema la seua basa més important. En el terreny dels curtmetratges es va voler que hi haguera una competició i per tant es va crear aquest festival de gènere negre. Sent la Regidoria de Joventut la que va decidir que apostar pels nostres joves cineastes era alguna cosa que havia de formar part de la identitat com mostra.
El regidor delegat de Joventut, Guillermo Sampedro ha assenyalat que “estem molt contents amb la repercussió que està tenint el festival i la importància que va adquirint, fins i tot a nivell internacional. Hem passat de tenir 15 curts l'any passat a quasi un centenar de treballs, multiplicant per sis les obres que ens han arribat pel que fa a 2015. Confiem que el festival vaja creixent i que el Novembre Negre de Sagunt siga un aparador perquè els joves realitzadors, locals o no, puguen difondre els seus treballs ací i els servisca de trampolí en el món del cinema”.
Quasi cent curtmetratges, com abans apuntàvem han derivat en una internacionalització definitiva del festival, plasmat en curtmetratges de Cuba, França, Bèlgica, Colòmbia, Itàlia, Mèxic, Estats Units, Polònia, Geòrgia, Brasil, Ucraïna, Portugal, Alemanya o Argentina.
Aquesta participació quantitativa i, per evidència, qualitativa, hauria sigut impossible sense col·laboradors com a Clic For Festivals, Promofest, Agéncia Freak o Kimuak.
La programació s'estendrà des del 4 fins al 25 de juliol i comptarà amb sis actuacions, amb la novetat que una de les quals serà al pati del col·legi de Begoña
El vicepresident tercer, Vicente Martínez Mus, ha visitat les obres amb la primera tinenta d'alcalde, María José Carrera, i el regidor d'Aigües, Javier Raro
La Casa Municipal de Cultura, el Centre Cultural Mario Monreal i l'Auditori Joaquín Rodrigo acullen propostes artístiques per a tots els públics del 22 al 28 de juny