Varietat d'estils i nostàlgia en la 18a edició del festival Música al Port
La programació s'estendrà des del 4 fins al 25 de juliol i comptarà amb sis actuacions, amb la novetat que una de les quals serà al pati del col·legi de Begoña
Els motius principals són el seu suport als pescadors, la contribució a la preservació de les tradicions, ajudar a la relació amb la comunitat i per la gestió dels recursos marins

El ple ordinari de l'Ajuntament de Sagunt corresponent al mes de setembre ha acordat per unanimitat concedir la Medalla d'Or de la ciutat a la Confraria de Pescadors Verge del Carmen, "per l'arrelament i les activitats desenvolupades a la nostra ciutat en els seus anys d'història".
La Confraria de Pescadors Verge del Carmen va iniciar la seua activitat a la ciutat fa més de 25 anys i és l'encarregada de portar avant la Llotja de Peix del Port Marítim de Sagunt. Entre les labors que ha dut a terme durant la seua història destaca el suport als pescadors, sent un punt de trobada i suport per a ells. A més, els ha proporcionat assistència en qüestions com la seguretat en la mar, la comercialització del peix i la defensa dels drets dels pescadors.
A més, ha contribuït a la preservació de tradicions marineres i pesqueres de Sagunt. Això inclou celebracions en honor a la Verge del Carmen, patrona dels mariners. La confraria també ha estat involucrada en activitats comunitàries, com en esdeveniments festius, processons i activitats culturals i ha servit com un vincle entre els pescadors i la resta de la població. Finalment, al llarg dels anys, la confraria ha treballat en la gestió sostenible dels recursos marins locals. Això inclou la col·laboració amb les autoritats per a garantir pràctiques pesqueres responsables.
Esta distinció honorífica l'ha concedida la Corporació Municipal d'acord amb el que s'establix en el Reglament d'Honors i Distincions aprovat pel Ple de l'Ajuntament de Sagunt, en la seua sessió del dia 28 de febrer de 2017 i publicat en el Butlletí Oficial de la Província de València el 12 de juny de 2017, a fi d'acomodar-ho a la realitat actual i activar el reconeixement d'especials mèrits de qualsevol índole o serveis extraordinaris amb distincions de caràcter estrictament honorífic. L'expedient va ser iniciat per Alcaldia de l'Ajuntament de Sagunt el 15 de juliol de 2024.

La programació s'estendrà des del 4 fins al 25 de juliol i comptarà amb sis actuacions, amb la novetat que una de les quals serà al pati del col·legi de Begoña
El vicepresident tercer, Vicente Martínez Mus, ha visitat les obres amb la primera tinenta d'alcalde, María José Carrera, i el regidor d'Aigües, Javier Raro
La Casa Municipal de Cultura, el Centre Cultural Mario Monreal i l'Auditori Joaquín Rodrigo acullen propostes artístiques per a tots els públics del 22 al 28 de juny