El Centre d'Interpretació de la Cultura Mediterrània i del Port Arse-Saguntum ja és una realitat
El complex fortificat del Grau Vell alberga este espai que recorre l'evolució del lloc al llarg dels segles
Socoltie és una cooperativa d'iniciativa social, sense ànim de lucre, del municipi de Sagunt

Imatge d'arxiu
El ple de la Corporació Municipal de Sagunt ha aprovat este matí per unanimitat una declaració institucional en la qual entre altres iniciatives es reconeix el servici essencial i d'utilitat pública de societats com Socoltie, a proposta de l'Associació de familiars d'usuaris i usuàries de Socoltie amb la finalitat de confirmar el compromís de tots els grups representats en el consistori municipal.
Esta declaració institucional contempla els següents punts:
Socoltie és una cooperativa d'iniciativa social, sense ànim de lucre, del municipi de Sagunt. Com a organització civil relacionada amb el tercer sector de l'acció social, ha tingut «sempre el gran privilegi de treballar amb persones amb discapacitat intel·lectual, escoltant les seues necessitats i guiant-les en l'ardu camí del seu desenvolupament personal de la mà d'una formació socioeducativa inherent als valors del cooperativisme: democràcia, responsabilitat, solidaritat, ajuda mútua, igualtat, equitat i transparència». Una labor amb vista a transformar la seua realitat quotidiana a fi de millorar la seua qualitat de vida i d'afavorir la seua integració sociolaboral.
Per la seua naturalesa d'ús i servici públic, s'ha constituït com un recurs social especialitzat en l'esquema dels Serveis Socials de l'Ajuntament de Sagunt i de la Generalitat Valenciana, atenent com es mereix este col·lectiu i arribant allí on l'Administració Pública no aconseguia, s'exposa en la declaració institucional. D'esta manera Socoltie contribuïx a la promoció de la inclusió social i al reconeixement dels drets del col·lectiu, en situació vulnerable i en risc d'exclusió, sustentat amb la intervenció dels principis democràtics de justícia social, solidaritat, igualtat i participació.
En la declaració s'afirma: «És important que continuem recordant una vegada més la importància de la labor social de les diferents associacions i entitats que, sense ànim de lucre, treballen en el nostre municipi a favor de les persones amb alguna mena de discapacitat: siga física, sensorial i/o intel·lectual».
En general, segons explica la declaració institucional, les persones amb discapacitat manquen de mitjans necessaris per a desenvolupar-se socialment i poder dur a terme una vida en comú, per la qual cosa tenen més dificultats que altres col·lectius per a exercir els seus drets a una educació escolar inclusiva, a la salut, a una formació adequada respecte a les condicions de possibilitat de la seua inserció sociolaboral, i als seus ingressos i habitatge dignes, que els permeten els majors nivells d'autonomia.
Així mateix, diàriament han d'afrontar barreres de tota mena; són vulnerables a l'abús, violència física o moral, discriminació social, etc. En definitiva, davant qualsevol problemàtica plantejada, com a minoria social que són, patixen una falta de recursos i mitjans que els facilite la seua vida.
Des de les institucions públiques, entorn de la Declaració dels Drets Humans i l'Agenda 2030 per al Desenvolupament Sostenible, no n'hi ha prou amb el reconeixement dels drets, sinó que hem de continuar treballant per ells des d'un enfocament integral sense relegar ningú. Per un desenvolupament sostenible sols possible des de la no discriminació, donant via a la participació de tots els ciutadans en un Estat de Dret. Treballar a favor de les persones amb discapacitat i pel seu accés i inclusió a la societat no es només una qüestió de justícia, sinó una inversió en el nostre futur comú.
El complex fortificat del Grau Vell alberga este espai que recorre l'evolució del lloc al llarg dels segles
Part de l'actuació per a optimitzar el servei de recollida s'emmarca en el Pla Territorial de Sostenibilitat Turística i està cofinançada amb els fons Next Generation de la Unió Europea
La Regidoria de Polítiques LGTBIQ+ de l'Ajuntament de Sagunt ha presentat la programació organitzada amb motiu del Dia Internacional de l'Orgull LGTBIQ+