El Centre d'Interpretació de la Cultura Mediterrània i del Port Arse-Saguntum ja és una realitat
El complex fortificat del Grau Vell alberga este espai que recorre l'evolució del lloc al llarg dels segles



El Ple de l'Ajuntament de Sagunt ha aprovat de forma definitiva l'Estudi de Detall i Pla Director de l'àrea de la Gerència de AHM al Port de Sagunt. La proposta ha sigut aprovada amb els vots a favor de Compromís, Esquerra Unida, ADN Morvedre i PSPV-PSOE, i l'abstenció de Partit Popular, Iniciativa Porteña i Ciudadanos.
L'objectiu del document aprovat és definir els diferents usos als quals dedicar els equipaments de la Gerència, amb una superfície de més de 44.000 metres quadrats. La proposta d'ordenació de l'espai de la Gerència es basa en quatre punts.
En primer lloc, consolidar el nucli edificat actual que definix el paisatge i la imatge característics de la Gerència, situat al voltant del carrer central que va de l'entrada principal a l'eixida a l'avinguda Presidente Adolfo Suárez.
En segon lloc, enderrocar les edificacions secundàries impròpies que encara queden en l'àrea (garatges i magatzems).
En tercer lloc, tractar el conjunt com un parc urbà que incorpora usos dotacionals. El disseny d’este parc permet respectar i augmentar l'arbrat existent. També permet consolidar i millorar l'estructura urbana original de la Gerència, a més de potenciar la seua vocació manifesta d'inserció en la trama urbana del Port de Sagunt. L'estructura interna que es dissenya permetrà en el futur projecte resoldre els problemes actuals de les vores i la relació amb els espais lliures adjacents al sud i l'est, amb els quals la Gerència forma una unitat paisatgística des del punt de vista de la vegetació.
Finalment, concentrar la nova volumetria en les dues vores més allunyades del nucli consolidat original, de manera que no afecten al seu paisatge característic.
El complex fortificat del Grau Vell alberga este espai que recorre l'evolució del lloc al llarg dels segles
Part de l'actuació per a optimitzar el servei de recollida s'emmarca en el Pla Territorial de Sostenibilitat Turística i està cofinançada amb els fons Next Generation de la Unió Europea
La Regidoria de Polítiques LGTBIQ+ de l'Ajuntament de Sagunt ha presentat la programació organitzada amb motiu del Dia Internacional de l'Orgull LGTBIQ+