El Centre d'Interpretació de la Cultura Mediterrània i del Port Arse-Saguntum ja és una realitat
El complex fortificat del Grau Vell alberga este espai que recorre l'evolució del lloc al llarg dels segles
L'Ajuntament de Sagunt ha donat la benvinguda als 45 socorristes, patrons i coordinadors que vigilaran les platges del municipi durant este estiu

La delegació de Platges ja ha contractat el personal de Salvament i Socorrisme que vetlarà per la seguretat de la costa saguntina durant la temporada estival d'enguany que comença demà, 2 de juny, i acaba el 24 de setembre. L'alcalde en funcions, Darío Moreno, i el regidor en funcions de Platges, Roberto Rovira, han donat la benvinguda en el Centre Cívic Antic Sanatori al personal que vigilarà el litoral en les 3 postes (el Port de Sagunt, Almardà i Corinto) i les nou torres de vigilància (3 per posta).
La plantilla està formada per 27 socorristes, als quals s'afegiran 5 més al juliol i agost; 1 coordinador del servici; 6 coordinadors de posta; i 6 patrons d'embarcació. A més, hi haurà dos ambulàncies amb metge i tècnic, 3 quads, 2 motos aquàtiques i una embarcació. A este servici de seguretat i prevenció se sumarà la Policia de Platges en dates pròximes.
A més de rebre la benvinguda de les autoritats públiques en nom de la ciutat, l'acte de presentació també ha servit per a instruir el personal de Salvament i Socorrisme en diferents àrees amb el propòsit de fer de les platges de Sagunt una destinació turística més segura, accessible i inclusiva. D'esta manera, han rebut formació en riscos laborals, bones pràctiques i perspectiva de gènere, així com indicacions sobre com dirigir-se als usuaris.
Roberto Rovira els ha expressat: «Sou un servici essencial. Hem augmentat un mes el servici i l'Ajuntament té la gestió directa de Salvament i Socorrisme des de fa 8 anys i això és una cosa que cal valorar perquè els treballadors que formen el personal són funcionaris públics que estan al servici dels ciutadans i la seua funció és essencial, ja que es dediquen fonamentalment a salvar vides».
Darío Moreno també s'ha dirigit al personal de Salvament i Socorrisme amb les següents paraules: «Roberto i jo estem per a ajudar, estarem a disposició vostra per al que necessiteu, nosaltres el que volem és fer-vos-ho fàcil». Així mateix, ha donat les gràcies a la plantilla: «Vull agrair-vos ja per endavant el treball que dureu a terme, que estic segur que serà magnífic».
Després de finalitzar l'acte, els socorristes, patrons i coordinadors han anat a la platja a fer pràctiques de salvament. Durant tot l'estiu, la plantilla també es formarà amb pràctiques voluntàries i una altra part de pràctiques obligatòries que hauran de realitzar durant el servici.
En la segona quinzena de juny s'incorporarà el Punt Accessible i el servici de
Policia de Platges i, com a novetat, el personal de Salvament i Socorrisme participarà en un programa d'À Punt.
El complex fortificat del Grau Vell alberga este espai que recorre l'evolució del lloc al llarg dels segles
Part de l'actuació per a optimitzar el servei de recollida s'emmarca en el Pla Territorial de Sostenibilitat Turística i està cofinançada amb els fons Next Generation de la Unió Europea
La Regidoria de Polítiques LGTBIQ+ de l'Ajuntament de Sagunt ha presentat la programació organitzada amb motiu del Dia Internacional de l'Orgull LGTBIQ+