Varietat d'estils i nostàlgia en la 18a edició del festival Música al Port
La programació s'estendrà des del 4 fins al 25 de juliol i comptarà amb sis actuacions, amb la novetat que una de les quals serà al pati del col·legi de Begoña
L'alumnat francés realitzarà una sèrie de tallers en la Domus Baebia

L'Ajuntament de Sagunt ha rebut, a la Via del Pòrtic, quinze alumnes i tres professors de l'institut Collège Jeanne D'Arc de Millau, França. L'alumnat ha sigut rebut per l'alcalde de Sagunt, Darío Moreno, i la regidora d'Agermanament, Patricia Sánchez. Esta ciutat està agermanada amb Sagunt des del 18 de març de 2006, quan es va firmar el protocol.
Esta setmana, els alumnes del Collège Jeanne D'Arc estan realitzant un intercanvi amb alumnes de francés de l'institut IES Malilla de València, i han vingut a Sagunt per a conéixer la ciutat agermanada amb la seua.
Darío Moreno ha assegurat que «quan parlem dels agermanaments, i particularment dels que tenim amb països de la Unió Europea nosaltres sempre parlem un poc d'acostar-nos els uns als altres, d'adonar-nos que al final, amb la nostra identitat i amb les nostres diferències, al final també som persones i, per tant, tot això incentiva a construir un món millor en el qual tinguem més empatia i estiguem més oberts a entendre gent que pot ser diferent, però que alhora està molt prop de nosaltres a tots els nivells».
A més, Moreno ha ressaltat la importància que els agermanaments no es queden en una «declaració simbòlica», sinó que tinguen activitat. També ha assenyalat que l'Ajuntament està treballant a ampliar la xarxa d'agermanaments i recordar els que ja es tenen amb França, Itàlia i Grècia.
Per la seua banda, Patricia Sánchez ha explicat que a Sagunt «tenim molt patrimoni» i espera que amb esta visita a la ciutat l'agermanament «perdure per molts anys» perquè els alumnes puguen «visitar també altres zones, la zona històrica i la zona industrial», perquè coneguen «l'amplitud de la nostra ciutat». A més, ha expressat la seua gratitud per la presència de l'alumnat a la ciutat: «És un plaer tindre-vos ací, espere que gaudiu de l'estada».
D'altra banda, s'ha fet lliurament a l'Ajuntament de Sagunt d'una obra realitzada per un artista de Millau que simbolitza l'agermanament entre totes dos ciutats. Està fet amb cuir, que és un dels materials principals amb els quals es treballa a Millau, i amb ceràmica. A més, hi ha dos cavallers medievals sobre un cavall, per a recordar el passat templer dels dos municipis. I, finalment, els colors roig i groc que representen Millau i Sagunt.
La programació s'estendrà des del 4 fins al 25 de juliol i comptarà amb sis actuacions, amb la novetat que una de les quals serà al pati del col·legi de Begoña
El vicepresident tercer, Vicente Martínez Mus, ha visitat les obres amb la primera tinenta d'alcalde, María José Carrera, i el regidor d'Aigües, Javier Raro
La Casa Municipal de Cultura, el Centre Cultural Mario Monreal i l'Auditori Joaquín Rodrigo acullen propostes artístiques per a tots els públics del 22 al 28 de juny