El Centre d'Interpretació de la Cultura Mediterrània i del Port Arse-Saguntum ja és una realitat
El complex fortificat del Grau Vell alberga este espai que recorre l'evolució del lloc al llarg dels segles
Esta visita suposa una possibilitat de coneixement i intercanvi d'experiències que han posat en relleu tots els participants en l'intercanvi

L'Ajuntament de Sagunt ha rebut este matí en el Consistori a un grup de huit agents de nou ingrés de la Policia de Berlín com a finalització del seu procés de formació universitari. Estaran a Sagunt hui i demà.
Durant el dia de hui duran a terme una formació més teòrica i acompanyaran als agents de la Policia Local de Sagunt, amb l'objectiu de conéixer de primera mà els protocols d'actuació que existixen per a les diferents seccions de la policia, com la mediació o la violència de gènere, entre altres, a més de les instal·lacions i els diferents serveis que oferixen. Per a demà està previst una formació més pràctica i seran ells mateixos els que realitzen controls de trànsit, a més d'altres funcions, amb la finalitat que coneguen en primera persona les maneres d'actuació que es duen a terme a Sagunt.
L'alcalde de Sagunt, Darío Moreno, ha assegurat que des de l'Ajuntament «s’aprofita cada oportunitat per a poder conéixer experiències d'altres països, poder continuar aprenent i, també, donar-nos a conéixer. Ho fem en diferents àmbits, com l'educació i, ho fem també, amb la Policia Local».
«Hui rebem a un equip de policies locals de Berlín, d'Alemanya, amb els quals hem pogut comentar la realitat de la nostra ciutat i les diferents estructures de treball que ells tenen per a poder continuar avançant en el servei a la ciutadania. En este cas ha sigut especialment interessant, pel fet que en els pròxims anys amb la gigafactoría de Volkswagen, sens dubte tindrem una relació especial amb el país alemany. Així que, una jornada molt interessant, aprofitem per a donar-nos a conéixer i per a continuar millorant la nostra Policia Local», ha puntualitzat.
Per la seua part, la regidora delegada de Policia Local, Natalia Antonino, ha explicat que «tot intercanvi cultural d'altres nacionalitats és positiu perquè agafem idees innovadores per la seua part i, al mateix temps, ells agafen les nostres idees, que són pioneres a nivell internacional. Per això, el fet que vinguen policies de Berlín ens ajuda a agafar idees d'altres ciutats i d'altres cultures diferents a la nostra».
A la recepció han assistit l'alcalde de Sagunt, Darío Moreno; la regidora delegada de Policia Local, Natalia Antonino; el Comissari Principal Cap de la Policia Local de Sagunt, Rafael de Manuel i l'Intendent de la Policia Local de Sagunt, Esteban Feria.
Des de la Policia Local han afirmat que «estos funcionaris han sol·licitat realitzar estes pràctiques en la nostra localitat per a conéixer de primera mà l'organització de la nostra Policia Local, les seues funcions, unitats i funcionament». Així mateix, també han destacat el seu interés per figures com la mediació policial, la unitat turística i de platges, policia judicial de trànsit, etc. «Esta visita suposa una possibilitat de coneixement i intercanvi d'experiències que han posat en relleu tots els implicats», han puntualitzat.

El complex fortificat del Grau Vell alberga este espai que recorre l'evolució del lloc al llarg dels segles
Part de l'actuació per a optimitzar el servei de recollida s'emmarca en el Pla Territorial de Sostenibilitat Turística i està cofinançada amb els fons Next Generation de la Unió Europea
La Regidoria de Polítiques LGTBIQ+ de l'Ajuntament de Sagunt ha presentat la programació organitzada amb motiu del Dia Internacional de l'Orgull LGTBIQ+