AIGÜES

Avancen les obres de la nova depuradora de Sagunt

El vicepresident tercer, Vicente Martínez Mus, ha visitat les obres amb la primera tinenta d'alcalde, María José Carrera, i el regidor d'Aigües, Javier Raro

Les obres de la nova Estació Depuradora d'Aigües Residuals (EDAR) de Parc Sagunt II continuen la seua execució. Es tracta d'una infraestructura hídrica clau per a reforçar el sistema de sanejament i depuració de Sagunt i el Camp de Morvedre, amb un cost total de 50,77 milions d'euros. L'actuació és finançada per l'Entitat Pública de Sanejament d'Aigües Residuals de la Comunitat Valenciana (EPSAR) i la Unió Europea a través del programa FEDER Comunitat Valenciana 2021-2027.

La primera tinenta d'alcalde de Sagunt, María José Carrera, i el regidor d'Aigües, Javier Raro, han comprovat este dilluns els avanços en les obres durant la visita del vicepresident tercer i conseller de Medi Ambient, Infraestructures, Territori i de la Recuperació, Vicente Martínez Mus, i del gerent de l’EPSAR, José Aparicio.

La planta se situa al nord del Camí Vell de la Mar, en l'extrem est de Parc Sagunt II, i ha sigut planificada per a donar servici als municipis d'Estivella, Albalat dels Tarongers, Gilet, Petrés i Sagunt, incorporant les previsions de creixement poblacional i d'activitat.

L'obra, que executa l'UTE Ferrovial-Ocide-Cadagua, compta amb un pressupost d'execució de 49.656.825 euros i un termini de 25 mesos des de l'inici de les obres, mentre que la direcció facultativa recau sobre l'UTE MS Enginyers-Socotec, amb un pressupost d'1.138.796 euros. La nova depuradora està dissenyada per a tractar un cabal mitjà de 30.000 m³ diaris i disposarà de tractament terciari, la qual cosa garantirà major reutilització i una millor qualitat de l'aigua abocada a l'entorn.

El projecte contempla a més la transformació de l'actual depuradora en una Estació de Bombament d'Aigües Residuals (EBAR) amb depòsit de tempestes, la qual cosa millorarà la capacitat de resposta del sistema de sanejament existent.

La primera tinenta d'alcalde, María José Carrera, ha subratllat la importància de l'actuació: “Des de l'Ajuntament celebrem que la depuradora comence a convertir-se en una realitat. Sagunt feia anys que reclamava una infraestructura a l'altura del seu creixement i finalment ha rebut resposta amb unes obres que suposaran una millora substancial del sanejament del municipi i de la comarca”.