El Centre d'Interpretació de la Cultura Mediterrània i del Port Arse-Saguntum ja és una realitat
El complex fortificat del Grau Vell alberga este espai que recorre l'evolució del lloc al llarg dels segles
L'Ajuntament reclama un preu just per als propietaris als quals es expropien els seus terrenys amb la finalitat de construir la gigafactoria de bateries de Volkswagen

El Ple Municipal, en la seua última sessió ordinària de febrer, ha aprovat per unanimitat instar la Generalitat Valenciana i Espais Económics Empresarials a retirar el recurs contenciós administratiu interposat en contra del preu just dictat pel Jurat Provincial d'Expropiacions de València sobre l'expropiació dels terrenys de Parc Sagunt II. Esta moció ha sigut presentada pel grup municipal de Ciutadans i defensada pel seu portaveu Salvador Montesinos.
En la moció s'explica que «mai una administració havia recorregut una decisió judicial al preu just per a pagar l'expropiació als agricultors a Parc Sagunt II. No s'entén com després d'haver obtingut un preu en el preu just, siga l'advocacia de la Generalitat Valenciana qui interpose un recurs a la indemnització pels béns expropiats».
Tal com s'exposa en la part argumentativa de l'escrit, els preus oscil·len entre els 9 i els 15,90 euros per m² i el preu just designat esmena a l'alça la primera proposta de Parc Sagunt II arribant als 26,50 € el m²: «És un escàndol i un atropellament. Estem parlant d'una diferència aproximada, del pagat per Conselleria al preu just, de 25 milions d'euros. Eixos diners ha d'estar en mans dels propietaris, dels seus amos, els agricultors. És intolerable que se li estiga donant una pluja de milions a una multinacional i als agricultors se'ls escatimen els seus drets i les seues propietats. No es tracta d'oposar-se a la segona fase de Parc Sagunt, i molt menys a la instal·lació de la planta de bateries, que suposarà ocupació i riquesa per a la comarca, però no a costa dels diners justos que li correspon als agricultors i des de l'Ajuntament de Sagunt no podem consentir que es produïsca una espoliació als propietaris dels terrenys on se situarà la segona fase del polígon industrial».
«Només es pot entendre, amb este Recurs Contenciós Administratiu, que l'única cosa que pretén l'Administració és dilatar el pagament dos o tres anys, la qual cosa suposa tindre els terrenys diversos anys sense poder produir i sense cobrar, sabent que, al final, el tribunal els donarà la raó», destaca l'escrit.
El complex fortificat del Grau Vell alberga este espai que recorre l'evolució del lloc al llarg dels segles
Part de l'actuació per a optimitzar el servei de recollida s'emmarca en el Pla Territorial de Sostenibilitat Turística i està cofinançada amb els fons Next Generation de la Unió Europea
La Regidoria de Polítiques LGTBIQ+ de l'Ajuntament de Sagunt ha presentat la programació organitzada amb motiu del Dia Internacional de l'Orgull LGTBIQ+