Port Pride Sagunt

Sagunt celebra del 6 a l'11 de juliol una nova edició de Port Pride Sagunt amb cinema, arts escèniques, reflexió i reivindicació

La Regidoria de Polítiques LGTBIQ+ de l'Ajuntament de Sagunt ha presentat la programació organitzada amb motiu del Dia Internacional de l'Orgull LGTBIQ+

La Regidoria de Polítiques LGTBIQ+ de l'Ajuntament de Sagunt ha presentat este dijous la programació de Port Pride Sagunt, una proposta cultural, participativa i reivindicativa que es desenvoluparà del 6 a l'11 de juliol amb motiu de la commemoració del Dia Internacional de l'Orgull LGTBIQ+.

La programació començarà el dilluns 6 de juliol a les 18.30 hores amb la projecció de la pel·lícula Blue Jean, de la directora Geòrgia Oakley, a la Casa Municipal de Cultura. Després de la sessió tindrà lloc una presentació i col·loqui a càrrec de Paula Peña. L'activitat està organitzada per la Regidoria de Polítiques LGTBIQ+ i la Asociación Cultural Nautilus.

Les activitats continuaran el dijous 9 de juliol a les 20 hores amb la lectura performativa Nova Ona, del col·lectiu artístic Les Concejales, interpretada per Paula Peña i Ana Lola Cosín. L'acte tindrà lloc en la Via del Pòrtic, en la plaça Antiga Moreria de Sagunt.

El divendres 10 de juliol a les 19.30 hores en la plaça de la Concòrdia es desenvoluparà la trobada Converses amb orgull, que comptarà amb la participació de Liz Dust. Pretén generar un espai obert per a compartir experiències i reflexionar sobre diversitat, drets i visibilitat.

La programació culminarà el dissabte 11 de juliol a les 19.30 hores amb la manifestació i lectura del pregó. La marxa partirà des de la rotonda de l'àncora i recorrerà l'avinguda del Mediterrani fins al pantalà del Port de Sagunt. A les 21 hores tindrà lloc l'actuació de l'orquestra El Legado, posant el colofó a una setmana dedicada a la celebració, la memòria i la reivindicació dels drets del col·lectiu LGTBIQ+.

 

L'alcalde de Sagunt, Darío Moreno, ha recordat que la Setmana de l'Orgull “no és una celebració del col·lectiu LGTBIQ+, sinó de tota una societat que vol viure en plena llibertat” i ha assenyalat que encara persistixen situacions de discriminació i violència, per la qual cosa estes jornades servixen per a “reflexionar al voltant de tot el que ens queda per fer, però també per a reivindicar tot el que ha canviat”. Així mateix, ha animat la ciutadania a participar en una programació “festiva, alegre, però també combativa i reivindicativa” per a continuar avançant en drets i igualtat.

Per la seua banda, el regidor de Polítiques LGTBIQA+, Raúl Palmero, ha animat tots els “col·lectius, falles, escoles, col·legis, instituts i famílies a sumar-se a esta festa de la diversitat, a esta festa de drets i llibertats de totes i tots. I crec que és un moment per a apostar i és un moment en el qual hem d'estar totes unides i lluitar per allò que és just”.